مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-01سياسي

فجر 42| مسجدی که ساواکی ها جرأت نداشتند به آن نزدیک شوند


مسجد کرامت مشهد، پایگاه انقلابیون این شهر بود و روایت حضرت آیت الله خامنه ای از روزهای سرنوشت ساز مبارزه نشان می دهد که نیروهای نظامی و امنیتی جرأت نزدیک شدن به آن را نداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مسجد کرامت مشهد، محور سازماندهی و حرکت های انقلابی مردم این شهر به رهبری سه روحانی شاخص و برجسته بوده است.

آیت الله خامنه ای، مرحوم طبسی و شهید هاشمی نژاد، رهبران فکری و مبارزاتی مردمی بوده اند که در مشهد مقدس، اندیشه ایجاد حکومت اسلامی را پیگیری می کرده اند.

آیت الله خامنه ای خود در توصیف آن روزها و جایگاه مسجد کرامت می گویند: مسجد کرامت بعد از گذشت چند سال در سال 57 مجدداً مرکز تلاش و فعالیت شد و آن هنگامی بود که من از تبعید جیرفت برگشته بودم مشهد.

اواخر مهر یا ماه آبان بود وقتی بود که تظاهرات مشهد و جاهای دیگر آغاز شده بود و یواش یواش او هم می گرفت ما آمدیم یک ستادی در مسجد کرامت تشکیل شد برای هدایت کارهای مشهد و مبارزات که مرحوم شهید هاشمی نژاد و برادرمان جناب آقای طبسی و من و یک عده از برادران طلبه جوانی که همیشه با ما همراه بودند که دو نفرشان الان شهید شده اند؛ یکی شهید موسوی قوچانی، یکی هم شهید کامیاب.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فجر 42| مسجدی که ساواکی ها جرأت نداشتند به آن نزدیک شوند

فجر 42| مسجدی که ساواکی ها جرأت نداشتند به آن نزدیک شوند